Kompletní informace ke skautskému roku 2018/2019

Vážení rodiče a milí členové oddílu,školní rok začal a s ním i náš nový skautský rok 2018/2019. Máme pro vás několik informací.

Přihlášky

Na prvních schůzkách budou dětem rozdány přihlášky, prosíme vás o kontrolu kontaktních údajů a případné uvedení změn. Kontakty využíváme pro informování o akcích a naší činnosti, ale i pro případ operativní domluvy při výpravách. Přihlášky prosím přineste do 21.9.

Příspěvky

V minulých letech jsme vybírali pravidelně každý měsíc 20 Kč od dětí jako příspěvek na materiál na schůzky a oddílovou činnost. Vzhledem k tomu, že řada rodičů platila za celý rok najednou a někdo naopak zapomněl příspěvky občas přinést, docházelo ke zbytečným komplikacím. Letos nebudeme proto každý měsíc vybírat 20 Kč, ale tento poplatek vybereme najednou na celý rok i s přihláškou, tedy 200 Kč (září – červen). Pozor, příspěvek na schůzky není registrační poplatek. Ten se platí v lednu na celý kalendářní rok a slouží pro zajištění funkce organizace. Registrační poplatek je cca 400 Kč na rok. O jeho platbě vás budeme včas informovat.

Informování o aktivitách oddílu

Abychom zlepšili informování o našich aktivitách, pokoušíme se sjednotit naší komunikační strategii se členy i s rodiči. Naším cílem je, aby byly veškeré potřebné informace uvedené na našich webových stránkách. Stejné informace, které se objeví na webu, rozešleme i všem rodičům a členům na evidované emaily. Zároveň jsme založili facebookovou skupinu pro rodiče a mladší členy oddílu, kam rovněž zkopírujeme informace uvedené na webu. Přestože je v našem oddílu řada dospělých členů, kteří se čas od času objeví na různých akcích a schůzkách, hlavní zodpovědnost má hlavní vedoucí oddílu – Eva Trefancová (Uzlík). Ta bude i jménem oddílu komunikovat. S dotazy na činnost oddílu či s jakýmikoliv problémy se proto obracejte na ní nebo na její zástupce – Hanu Märzovou (Bivojku) a Břetislava Krejsu (Břéťu) a oddílového rádce Martina Špeierla – Napoleona.

Kontakty

Kontakty na vedoucí a rádce najdete v části kontakt.

Schůzky

Průběh a organizace schůzky má na starosti rádce resp. podrádce družiny. Veškeré záležitosti týkající se schůzek proto řešte s ním. Informace o konání/rušení schůzek vám vždy předá rádce družiny. Zda schůzka proběhne se můžete nově dozvědět i online na úvodní stránce nebo včetně podrobností u detailu vybrané družiny.

Se schůzkami také souvisí omlouvání

Pokud Vaše dítě nemůže přijít na schůzku, omluvte ho prosím. To samé platí pro případ, že dítě dorazí na schůzku později nebo bude muset odejít dříve. Je to důležité především pro kontrolu, že dítě netráví čas schůzek bez vědomí rádců i Vás rodičů někde jinde, ale také kvůli přípravě programu, který tak rádce může přizpůsobit i počtu dětí. Omluvit dítě je možné buď osobně na předchozí schůzce, nebo jednoduše telefonicky nebo SMS zprávou zaslanou rádci nebo podrádci družiny (nikoliv vedoucímu oddílu). Aktuální termíny konání schůzek najdete na této stránce.

Akce a výpravy

Níže naleznete přehled akcí na celý školní rok, včetně termínu tábora. V průběhu roku vás pak budeme postupně podrobněji informovat o nadcházejících akcích/výpravách. Seznam není kompletní a v průběhu roku ho můžeme doplnit o další akce, případně nějaké akce upravit. Naší snahou ale bude většinu naplánovaných akcí realizovat. Budeme rádi, když i vám pomůže v plánování rodinných aktivit a děti se tak budou moci dostat na většinu akcí a výprav. Ty jsou totiž nedílnou součástí skautské výchovy. Za výpravu vždy zodpovídá její vedoucí, který bude u každé akce uveden (spolu s kontaktem). Stejně jako u schůzek je potřeba mít představu, kdo na výpravu dorazí. Dejte nám prosím vždy vědět, zda dítě na výpravu dorazí nebo nedorazí. Informaci o účasti můžete sdělit na schůzce rádci družiny, který předá informaci vedoucímu akce, nebo přímo vedoucímu dané akce. Pomůžete nám tak předejít nedorozuměním (odjedeme na výpravu bez některých členů, změníme místo srazu, apod.).

Tábor

Jako každý rok budeme pořádat tábor v obvyklém termínu na začátku července. O jeho termínu vás chceme informovat již nyní, abyste si včas mohli naplánovat letní dovolenou. Aby bylo možné vyrazit na tábor, budeme trvat na tom, aby se každý člen zúčastnil 70% schůzek v daném roce a alespoň 3 výprav (a v případě nováčků, aby nastoupili do oddílu nejpozději v březnu). Pouze ze zdravotních důvodů je možné uvažovat o změně takto nastavených pravidel. Přihlášky budou rozdány v březnu. Termín pro jejich odevzdání a platbu tábora bude do 15. 4. V případě zájmu o tábor na poslední chvíli se bude možné přihlásit na tábor dodatečně až do 20.5. s příplatkem 1000 Kč navíc. Tato pravidla nenastavujeme proto, abychom děti od účasti na táboře odradili. Naopak. Naší snahou je podpořit jejich celoroční rozvoj, ke kterému patří aktivita při schůzkách i na výpravách. Tábor je pak úplný vrchol, ke kterému směřují všechny naše aktivity. Chceme, aby děti byli dobře připravené a na tábor se těšily. Pravidla pro včasné přihlašování nastavujeme takto brzo proto, abychom mohli včas vyřídit potřebná povolení. Vzhledem k počtu členů oddílu je totiž možné, že se na nás začnou vztahovat podstatně přísnější pravidla pro pořádání letních táborů. Doufáme, že našim požadavkům porozumíte. My se na oplátku pokusíme co nejlépe zužitkovat volný čas, který věnujeme vašim dětem. Termín tábora dáváme na vědomí již nyní, protože bychom chtěli, aby nás na tábor jelo co nejvíce a všichni si užili 15 dní (někteří 22 dní) plných společných zážitků.

Termín tábora

29. 6. – 6. 7. – Stavění tábora (pro členy od 12 let, účast musí povolit vedoucí tábora) 6. 7. – 20. 7. – Tábor